woensdag 3 juni 2020

Obiero met de stroom mee Diadans les



Obiero geeft tijd om te luisteren naar de stroom, het kabbelen van water. Neem de tijd voel de stroom, luister naar de beweging en vind vormen die welzijn dragen.

Ayub Ogada inspireert me . Zijn CD die ik uit het rek viste ergens in de periode 1992-1996 inspireert en blijft me boeien. In al de 25 jaar erna heb ik gezocht waar Ayub meer zijn composities zingt ( Celtic CD en NBlazers Essemble) . Musici kunnen me naar andere sferen brengen en me uitnodigen dansen te choreograferen. Dit nummer is tijdloos mooi elke keer weer, wakker in de voeten anders val ik bijna dansend in slaap. Juist dat enen moment van oprichten scherp en verfijnt houd me wakker en alert.


Ooit zongen we op Keta 1998 om de armen in te studeren 'Hij kijkt om het hoekje, daar is hij niet! Hij zit aan het fruit" en hebben enorm gelachen sindsdien zing ik soms deze tekst tijdens het instuderen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Meer weten over een van de onderwerpen?

Suur een mail daiadans @ planet.nl zonder spaties of bel Anneke Wittermans . Je vind alle info op
www.beweegreden.org of agenda op www.diadans.nl

 Wil je reageren of meer lezen stuur een email diadans@planet.nl of bezoek de site www.annekewittermans.nl  daar staan artikelen bij de proj...