donderdag 11 maart 2021

#CharikloChallenge in Vissen (1965 1966-1972)


#CharikloChallenge in Vissen (1965 1966-1972)

3 weergaven
11 feb. 2021
Chariklo in het twaalfde huis –Vissen (1965 1966-1972) Pisces Talent in eigen vermogen te geloven en dit serieus te nemen voor het geheel, ongeacht erkenning van buiten af. Geheime mysteriën behelzen meer dan ik kan vermoeden. Talent om mijn ego te verliezen; te kunnen surfen in dromen en voorspellingen. Talent om me in te leven in poëzie en kleurfrequenties. Me overgeven aan het leven. Weten dat ik het middelpunt zal zijn van mijn eigen besluiten, me realiseren dat ik soeverein ben en zorg kan dragen dat ik zelf een gevoel van eigenwaarde behoud. Me afscheiden om waar(-achtig) te zijn. De behoefte om een solide zelfgevoel te ontwikkelen, verbonden met het universele, met het goddelijke bewustzijn, waar creativiteit krachtig en veeleisend kan zijn. Anneke Wittermans september 2020 DE NARWAL De narwal (Monodon monoceros) is een arctische tandwalvis die behoort tot de familie van de grondeldolfijnen (Monodontidae).[2] De wetenschappelijke naam van de soort werd in 1758 gepubliceerd door Carl Linnaeus.[3] Het dier wordt ongeveer 4 tot 5 meter lang, waarbij de slagtand niet is meegerekend. De narwal is nauw verwant aan de witte dolfijn of beloega. De slagtand van de narwal is in de geschiedenis vaak als hoorn van een eenhoorn tegen astronomische bedragen verkocht. Met het uitsterven van de mythe van de eenhoorn, groeide de mythe van de slagtand van de narwal. Ontdekkingsreizigers stelden dat de slagtand gaten in dik ijs kon prikken en dat mannetjes-narwallen deze tand voor een zwaardgevecht om de macht gebruikten. In 1870 vertelde Jules Verne hoe een narwal schepen doorboorde. "Hij boort net zo makkelijk door een scheepshuid als een boor door een houten ton". Bij ongeveer een op de 500 mannetjes komen twee slagtanden voor; bij hen groeien allebei de tanden door.In 2017 verscheen een publicatie waarin werd gesteld dat de tand gebruikt wordt om vissen te verdoven zodat deze makkelijker gegeten kunnen worden

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Meer weten over een van de onderwerpen?

Suur een mail daiadans @ planet.nl zonder spaties of bel Anneke Wittermans . Je vind alle info op
www.beweegreden.org of agenda op www.diadans.nl

 Wil je reageren of meer lezen stuur een email diadans@planet.nl of bezoek de site www.annekewittermans.nl  daar staan artikelen bij de proj...